3 листопада 2020 року Верховна Рада прийняла за основу Проект Закону про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо впорядкування окремих питань організації та діяльності органів місцевого самоврядування та районних державних адміністрацій №3651-д.
За це рішення проголосували 280 народних депутатів. До другого читання законопроект готуватимуть за скороченою процедурою.
Законопроект врегульовує питання правонаступництва комунального і державного майна, бюджетних ресурсів, прав та зобов’язань, а отже дає можливість працювати новообраним органам місцевого самоврядування Він також дає змогу створити районні державні адміністрації в нових районах.
Важливість гендерно чутливого стратегічного планування на рівні області та ОТГ обговорили під час семінару, що відбувся 16 жовтня 2019 року в рамках презентації проєкту «Просування гендерної рівності та розширення прав та можливостей жінок в рамках реформи децентралізації в Україні». Участь у заході взяла заступниця голови облдержадміністрації Світлана Мишковець.
З 9 по 11 вересня 2019 року проходив Фінальний Семінар «Інтегроване просторове планування для об’єднаних територіальних громад: найкращі практики та уроки» — заключний захід освітньо-практичної програми «Інтегроване просторове планування для об’єднаних територіальних громад», організованої CANactions School за підтримки ULEAD з Європою / ULEAD with Europe на якому команда Шацької селищної ради успішно презентувала свою концепцію просторового розвитку. Під час обговорення презентації експерти висловлювали свої коментарі та пропозиції, а також надали конструктивну критику представленій концепції.
Обговорення нового адміністративно-територіального устрою субрегіонального рівня Волинської області тривають. Сьогодні, 23 липня 2019 року, заступник голови обласної державної адміністрації Валентин Цьось провів нараду, на якій розглянули пропозиції Мінрегіону щодо удосконалення адміністративно-територіального устрою базового та районного рівнів регіону.
Днями обласна державна адміністрація завершила розгляд усіх проектних заявок обʼєднаних територіальних громад та надала висновки щодо їх відповідності планам або програмам соціально-економічного розвитку ОТГ. Нині ці списки погоджує Мінрегіон і лише після цього громади отримають кошти на втілення проектів за кошти так званої інфраструктурної субвенції для об’єднаних територіальних громад.
Перевагами реформи децентралізації – передачі повноважень та фінансових ресурсів на місця – мають користуватися 100% українців, адже ключова відмінність об’єднаних громад від решти територій – можливість самим мешканцям ухвалювати рішення, які сприяють розвитку, наданню якісних послуг, зміні якості життя. Про це сказав Прем’єр-міністр України Володимир Гройсман.
Держава вкотре надає вагому підтримку об’єднаним територіальним громадам, зокрема у питаннях відновлення та розбудови інфраструктури їх територій. Субвенція з державного бюджету місцевим бюджетам на формування інфраструктури об’єднаних територіальних громад направлена на підтримку сільських територій, адже розмір субвенції залежить від площі громади та кількості сільського населення. Тобто чим більша ОТГ – тим більше коштів отримає.
Сьогодні як ніколи потрібна консолідація бізнесу та місцевого самоврядування – для того, щоб зробити Україну європейською енергонезалежною країною. За 4 роки реформи енергоефективності зроблено дуже багато, є необхідна база, зараз маємо швидко рухатись. Про це наголосив на V Форумі енергоефективного партнерства Віце-прем’єр-міністр — Міністр регіонального розвитку, будівництва та ЖКГ України Геннадій Зубко.
Власні надходження у загальний фонд місцевих бюджетів склали 258 552 526,98 грн. Це 110,47% від запланованого на цей період, та складає 23,26% від річних планових призначень, затверджених місцевими радами. З 50 громад, що повноцінно функціонують та мають прямі бюджетні стосунки з Державним бюджетом лише у п’яти громадах надходження власних доходів виявились нижчими запланованих, а у двох з них надходження склали понад 150% від планових. Слід зазначити, що наприкінці першому кварталі Уряд схвалив Порядок зарахування частини акцизного податку з пального у місцеві бюджети у 2019 році, але кошти до бюджетів ще не надійшли. Це і є основним чинником невиконання плану надходжень у вищезгаданих громадах. У структурі власних доходів цих громад паливний акциз складає частку понад 10%. При надходженні акцизу плани з доходів даними громадами були би перевиконані. Хочеться відмітити, що Вишнівська ОТГ уже не вперше завбачливо не планує на перший квартал надходжень від паливного акцизу, тому має виконання плану і без цього домінуючого у структурі її доходів податку.
Минулого тижня у Згоранській сільській раді Любомльського району відбулося засідання сесії, на якому жителі села звернулись до депутатів провести громадські слухання, на яких обговорити питання щодо приєднання до Шацької об'єднаної територіальної громади. Депутатами, після аргументів односельчан, було прийнято рішення про скликання зборів.
Врахувавши ініціативу громадськості, 24 березня 2019 року, у сільському клубі відбулися збори, в яких взяли участь голова Любомльської районної ради Микола Сушик, заступник голови Любомльської райдержадміністрації Олександр Бурихайло.
Також взяли участь й представники Шацького району – голова Шацької районної ради Сергій Карпук та виконуюча обов’язки голови Шацької ОТГ, секретар Людмила Цевух, які підтвердили своєю присутністю, що не відмовляються від пропозиції щодо приєднання до Шацької ОТГ.